måndag 19 januari 2009

Plötsligt händer det.....

....nej, jag har inte vunnit på triss....
Att hitta kläder till mig själv på loppis är en utmaning. Det gäller att ha tid, och att ha rätt blick inställd, så att jag kan sålla bland det ofta röriga inrtycket. Det är inte ofta jag hittar något, men så plötsligt så händer det. Det är det som är så skoj med second hand tycker jag, att helt plötsligt och oväntat hittar man något som faller en i smaken.


Härom dagen sprang jag på den här tunikan, och ytterligare en faktiskt(men den har inte fångats på bild än:-) Enkel, tidlös, och fina detaljer, tycker jag.

1 kommentar:

Ensamvarginna sa...

Märkligt, jag fann en kjol i klädväg på loppis i dag och nu läser jag här i ditt inlägg att du också fyndar. Fin den var. Det var inte helt enkel för mig, jag har fått inlärt att andras gamla kläder inte är så kul och så kan det ju vara. Men det finns ju tvättmaskin och ofta ser man ju direkt om det är fräscht. Vi tar oss Malin, köpa kläder på loppis är det nya. Jag letar annars gärna på släktingars vindar efter fynd, men nu har jag alltså utvidgat mitt sökområde på allvar.