fredag 16 januari 2009

Loppisfynd och ekologiska varor

På en bänk i vårt kök sprids det just nu ljus i denna lilla skål. Igår var jag och lilla tjejen på loppis, och hittade denna och det lilla fatet nedan som vindruvorna(ekologiska) ligger i. En exakt likadan skål har mina föräldrar(fortfarande tror jag) bitsocker i till kaffet. När jag hittade en likadan igår, så ville den följa med hem:-) Och varför inte ha den som ljuslykta istället för sockerskål?

Det här är delar av dagens inhandling på "vår" affär. Och nu har jag ju också avslöjat att vi oftast handlar på ICA. Deras nya sortiemnt I love eco, gör det enklare att hitta eklogiska varor. Idag blev nog faktiskt ca 90 % ekologiskt. Inte illa, tycker jag. Lingonsaften som skymtas, är goood!




















1 kommentar:

Ensamvarginna sa...

Så vackra fynd, rena och fina. Blir lycklig över loppisfynd! Sådant förgyller och blir bäst när de är till stor användning också. Loppis kan ju ersätta nyinköp och det är då det är så himla bra. Vi har sedan länge sagt adjö till giganter som stora varuhus för inköp av enklare vardagsvaror som fat och glas. Finns ju mer prisvärt och hållbarare på just loppis!
ICA har blivit duktiga, innan var ju Konsum i framkant med ekologiskt utbud. Därför är jag positiv till utvecklingen, snart finns det väl bara eko?
Jag drömmer vidare.