tisdag 3 februari 2009

Färskpressad juice mm.

Kan man dricka något godare till frukost? Varje gång, som jag pressar egen apelsinjuice, så undrar jag varför jag inte gör det oftare.....det är ju såå gott! Men så går det ändå lång tid mellan gångerna..konstigt. Imorse intalade jag mig själv att göra det lite oftare, och det är ett bra ändamål, för apelsinerna i ekolådan. I förra lådan var det blodapelsiner, och eftersom vi hade några kvar, så blev de alltså juice. Mmmmmm..

Till den egenpressade juicen, åt jag den här gudomligt goda dinkelgröten från Saltå kvarn. Det är även små torkade aprikosbitar, och linfrö i den. Mmmmm...

En god kopp med ekote slank också ner...Mmmmmm...





1 kommentar:

Ensamvarginna sa...

Nämen vad kul, jag köpte precis Dinkelgröten i helgen. Inte testat den än, men den var så vacker att se på. Saltå Kvarns design är så snygg!